Uw en onze privacy

Twee van de kernwaarden van de Scholengroep Leonardo da Vinci  zijn gelijkwaardigheid en vrijheid. Wij kunnen niet in deze kernwaarden voorzien zonder het recht op de persoonlijke levenssfeer (waar privacy onder valt) op waarde te schatten. Iedere leerling heeft recht op een veilige leeromgeving.

Wij gebruiken elke dag de gegevens van onze leerlingen, ouders en medewerkers. Deze gegevensverwerkingen zijn nodig om binnen het ecosysteem van de scholengroep met elkaar te kunnen werken. We gebruiken niet meer gegevens dan nodig maar wel genoeg om een goed georganiseerde veilig omgeving te kunnen creëren voor iedereen. Iedere medewerker gaat veilig en verantwoord om met gegevens en ICT.

Datalekken

Wij ontvangen graag meldingen van datalekken, beveiligingsincidenten en andere risico’s voor de (digitale) veiligheid van onze leerlingen, ouders, collega’s en organisatie. Het gaat dus om alle situaties waar de gegevens, fysiek en digitaal, risico lopen.

Je kunt een melding maken via ons Datalekkenformulier.  Is er sprake van grote spoed? Neem dan (ook) contact op met onze IBP adviseur Savanne de Graaf (sgra@davinci-leiden.nl).

Contact of vragen?

Voor vragen over informatiebeveiliging of privacy kun je contact opnemen met onze adviseur IBP via privacy@davinci-leiden.nl. Ook is op al onze scholen een IBP ambassadeur aanwezig, de mentor, teamleider of adviseur IBP kan je met de IBP ambassadeur in contact brengen. Voor klachten hebben we ook onze klachtenregeling.

Onze functionaris voor de gegevensbescherming (FG) is onze interne toezichthouder op privacy. Hij is jouw aanspreekpunt wanneer je een klacht hebt over jouw privacy en er met ons niet uitkomt. Hij is bereikbaar via jovo@davinci-leiden.nl. Het FG-nummer is FG011945.

Documenten

In onze Visie op informatiebeveiliging en privacy is vastgelegd hoe wij toewerken naar een hoog niveau van informatiebeveiliging en privacy. 

In ons Privacyreglement is beschreven hoe onze scholen omgaan met gegevens van leerlingen en wat de rechten
zijn van ouders en leerlingen.

In onze Gedragscode ICT & sociale media (voor leerlingen en medewerkers) staan onze normen en uitgangspunten ten aanzien van het veilig en verantwoord omgaan met ICT-middelen, informatiebeveiliging en privacy. Deze gedragscode hebben wij voor onze leerlingen en medewerkers samengevat in de Online gedragsregels. 

Online gedragsregels voor leerlingen
Online gedragsregels voor medewerkers

Cookies

Onze website gebruikt cookies. Cookies zijn informatie over jou of jouw apparaat. Wij gebruiken cookies om de website te laten werken en we gebruiken alleen functionele cookies. Dit is bijvoorbeeld een cookie om te onthouden dat je bent ingelogd zodat je niet om de paar minuten opnieuw hoeft in te loggen.